Frankrikeresa och Studentbal

I onsdags kom jag och resten av Hr3 hem från en sjukt rolig studieresa i Alsace, Frankrike. 6 dagar fyllda av skratt, vin, sprit och ölprovningar, fylla och konstig mat.
Vädret kunde inte vart bättre, förutom de sista 2 dagarna när det påminde om Sverige, resterande dagar var det från 25 till 33 grader.
Det jag först kommer minnas när jag tänker tillbaka på Alsace 2007 kommer antagligen vara det galna middagen, då alla var på bästa humöret, fått sig lite glädjande alkohol i kroppen och skrattade för allt och inget. Hela klass Hr3 (förutom de som valde att stanna i Sverige och utan lärare) vinglade iväg till första bästa restaurang och frågar om de har bord för 27 personer! Vi hade tur, men de franska kärleksparen som kom innan oss lär ha svort en del över de högljudda svenskarna som beställde in 27 tequila och skålade ståendes med "Helan går...och halvan har skavsår".
Efter en massa krångel hit och dit fick vi in vår mat, Kim den allra knepigaste sådan. Gåslever som såg ut som falukorv.
jag: - men Kim, äter du gåslever, då ska du ju dricka gewurtztraminer till det.
Malin: -Ja såndär Ge ge gewurtz praliner!
Linda: - Vadå nörske praliner??



Ett annat lite mer flådigt restaurangbesök var på en krog som hade en stjärna i Guide Michelin, närmare 700 kronor per person. 6-rätters med tre glas vin. Alla hade klätt upp sig extra mycket, det var verkligen en upplevelse!



Även ett trevligt slott-besök med obegriplig engelsk guidning med extremt fransk brytning hann vi med.
Jag och Sarah agerade tysk turist och tog ca 700 kort på samma sak, fick springa som dårar för att hinna med i svängarna eftersom vi stannade varannan meter och posade.
Anledningen till alla dessa fotografier var att det var så förbannat fint! För det första låg det på ett högt berg med dretfin utsikt där vinplantagen sträckte sig kilometer efter kilometer. För det andra såg slottet ut som i en saga. För det tredje, innan Sagan om Ringen filmerna spelades in åke film-teamet dit för att få inspiration och en av stolarna på slottet hade gett inspiration till Bilbos ena stol, fränt väl?



Och Så Var Det Balen

Igår den 31 maj var det dags för att gå på bal, antagligen första och sista gången i mitt liv.
Men anledningen till att det lär vara den sista är p.g.a skyhöga kostnader! Men faktiskt så var det värt nästintill varena krona, hade en underbar kväll och en snygg kavaljer ♥
Blev så jävla nöjd med håruppsättningen och sminket så det är inte sant.
Hade lite förkaka här hos mig och Jon med Linda och Micke, drack lite vin och shottade absinth och det behövdes för jag och Linda var lite smånervösa med det släppte så fort vi kom fram till Baldersnäs.
Vissa blev väl lit väl förfriskade och jag är glad att jag höll mig på en lagom nivå, klänningen var allt för dyr för att supa sönder! Partystämningn var på topp och till och med Jon dansade! kan ni tänka er? Han överraksade minsann:)





nu är det bara studenten kvar och frankrikeresan och balen har verkligen vart en bra avslutning på skoltiden, även en stämningsförhöjare till studenten och nu är det bara att räkna dagar. Endast 7 dagar kvar till jag kommer sjunga mig hes, åka lasbilsflak och dricka kopiösa mängder skumpa! Fy fan va jag är bra!

Kommentarer
Postat av: jennifer

FAN va kul du verkar haft det sista terminen i trean!!

2007-06-02 @ 13:06:15
Postat av: Majja

Lisa, du är nog den vackraste jag vet! (L) Herregud vad fin du var på balen. Helt otrolig :)

2007-06-04 @ 16:15:05
Postat av: jennifer

Jag håller med Majja, a real beauty! :D <3
Ja saknarej...:)

2007-06-06 @ 16:49:33
Postat av: jennifer

Jag saknarej.. :)

2007-06-06 @ 16:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback