håll partyt vid liv

Nu börjar min kropp säga ifrån, den vill inte förtära mer alkohol och framför allt inte sova så lite. Igår var tredje dagen i rad som livet utnyttajdes i form av fest. I Torsdags tog min bästa vän, Elisabeth studenten nere på Öckerö. Förfesten var ett faktum och jag blev kalas efter en flaska rödvin i kombination med ölspel. Efter en jävla massa god mat och farlig ölspel förstås, förflyttade vi oss sakta och osäkert till Göteborg med champagnen i högsta hugg, där festen fortsatte på RioRio. Förbannat kul hade vi och den kvällen kommer jag för all framtid minnas med ett leende på läpparna.
Men hem kom vi inte på länge, inte förrän klockan 8 på fredag morgon, men jag ska inte klaga, det finns de som upplevt värre. Då tänker jag främst på Tobbe som även han deltog i kalaset och i fredags hade sin egen student. När vi landade i Åmål var det bara för han att knata in och kasta på sig kostymen och fortsätta färden mot champagnefrukosten. Själv sov jag ca 4 timmas, sen var jag fit for fight igen och tvingade med Jon till McDonald´s för lite bakfyllemat. Därefter åkte jag och Bettan hem till Tobbe och käkade ännu mer mat för att sedan bege mig till Bäckman för att knäcka dagens första öl. Jon blev brun efter lite kortspel och svor och fräste över det världelösa spelet man aldrig kunde vinna på om man en gång förlorat. Vi hamnade sedan i det rosa huset på Kungsberget, flott vill jag lova! Bäckman låste in sig på toan och kom inte ut på bra länge eftersom dörren gick i baklås...trodde han. Kvällen avslutades på Hörnan med lite tantsnack.
På lördag morgon (alltså igår) var det bara att pillra sig upp ur sängen vare sig jag ville eller inte. Började jobba kl. 10.00 och det var en helvetesdag till tusen, kö hela dagen och jag belv så illa tvungen att gå hem en halvtimme senare.
När jag väl kom hem tog jag mig en välbehövd dusch och knäckte sedan den dagens första öl. Bäckman och Linda joinade och ännu mer ölspel utövades. Hc blev offer för Lördagen, riktigt kul faktiskt! Bettan och Tobbe stack från Balen och kom till Hc dom med. Vi drog en vals ihop och fick aplåder efetråt minsann. Både jag och Linda fick oss en utskällning av vakten, visste faktiskt inte att man inte får dansa med en öl i handen, så jag fick stå i ett hörn och skämmas.

Ikväll ska jag jobba och sen ska jag sova så det står härliga till, men först ska jag hem till Elisabeth på studentmottagning och käka.

image149

Kommentarer
Postat av: avis

du borde bli modell:)

2007-06-17 @ 23:37:47
Postat av: anna

fan va kul du verkar ha haft då=) får hitta på nått snart.. kram på dej

2007-06-18 @ 19:16:58
Postat av: jennifer

SNYGGAPA!
Ni måste boka tickets snart! ska vi höras on the phone snart eller? :)
PUSS

2007-06-19 @ 22:51:22
Postat av: jennifer

okej! DO IT snart så det verkligen finns! :) kolla om elisabeth kan också :)
nee de e lungan :) tråkigt att kontakten blir så dålig mellan varje gång..:( hoppas det blir riktigt bra n'r ni kommer!! meeeen ska ni stanna en hel vecka? (a) :D

2007-06-21 @ 16:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback