en kort långdag

fredag 5/10 - 07

Igår tog jag och mamma en tur till Göteborg och ordnade i lägenheten. Blev så fint så men det är en hel del kvar att göra. Mycket blev gjort hur som helst och jag är nöjd med prestationerna.
Vi tog 07:06 tåget och var framme vid niotiden. Man blir ju lite seg i benen efetr att ha suttit så länge, särskilt på morgonen, så vi tog en promenad och var frame efter ca 45 minuter. Det tar vanligtvis 20 minuter men mor och dotter älskar att kolla i skyltfönster! Kilade även in på Avalon och lämnade in min Cv eftersom de inte verkar ha fått mitt mail. Även en titt i saluhallen hann vi med och förundades över hur extremt stora Oliver det finns, dom va enorma! Sätter man en sån i halsen lär det väl inte finnas några hopp om fortsatt leverne?
Det började kurra lite i magen så vi köpte med oss varsin bagette, BAOTASTORA, hur goda som helst, endast 25 spänn! Dessa avnjöt vi med en kopp kaffe i min dundermysiga lya i min dundersnygga soffa.

image206


Dagen gick väldigt fort och ändå hann vi med hur mycket som helst! Köket, som jag trodde var ett hopplöst fall, blev hur mysigt som helst, men det är mycket kvar som ska göras där. Måla skåp- och skafferiluckor, sy gardiner, skruva upp hyllor...ja en del!
På måndag kanske det blir en liten tur också, men det beror på om pappa ska jobba eller inte. Om han är ledig så får han haka på med bilden och göra sånt som inte brudar är så bra på:)
Vid tretiden, när vi ansåg oss vara klara, promenerade vi tillbaka till Nordstan och kikade i affärer. Massa promenerande blev det, jag smet även iväg medans mamma dammsög, för att lämna in Cv på Panorama...den backen är inget att leka med!

Dagens höjdpunkt:

Hungern smög sig på och McDonald´s låg nära till hands. Jag tog ett bord och mamma beställde maten. Plötsligt ringer min telefon...Vad fan är detta för nummer?! - Hallå? Inget svar. Säkert någon som ringde fel tänkte jag, men jag kände på mig att det var något lurt så jag ringde upp.
-Ja hej det är ????, du har skickat in en Cv till mig.
-Har jag?
Ja, det visade sig vara killen som ägde ett av alla Caféer jag sökt jobb på. Självklart var det cp-skadat dålig mottagning på Donken så jag var tvunegn att kuta ut på gatan haha. Har ingen aning om vilket café det var för jag hörde inte vad han sa, bara att det låg på Avenyn. Han var iallafall väldigt intresserad av vad jag gjorde för tillfället och när det skulle passa att komma på intervju! AHH! Fy fan va jag är glad. Trodde aldrig jag skulle få svar! Hur som helst ville han att jag skulle ringa när jag flyttat om 2 veckor så skulle han beskriva vägen så...eftersom jag inte hörde ett skit och inte har en aning om vad det heter.

YES, det måste gå bra! jag ska ha det där jobbet!
När jag kom tillbak in igen kom en kanelbulle i min väg. Helt gratis! Kanelbullensdag är inte att skoja om.
Det var det bästa McDonald´s tillfälle någonsin.

Lämnade även in Cv på ett annat hotell på avenyn, så om det skiter sig med cafeét så finns det ju lite hopp ändå med alla hotell jag sökt till.

Detta firade vi med att shoppa, köpte knästrumpor. linne och trosor. Mamma köpte en tom huvudvärkstablettask, men att den var tom märkte hon inte förrän vi satt på tåget hem haha! Fy fan asså, en dag med min mor kan ara det roligaste som finns. Inget går som det ska. På tåget ner behövde vi inte ens betala, för konduktören såg inte oss. Han sprang förbi och sa:
-Några nya från Åååååmål?
-Oj då, han hade nog nyss vaknat, mamma.
-Ja eler så gick han i sömnen, jag.

På hemvägen däremot gick mamma 5 spänn back, en enkel vuxenbiljett kostade 225!!! En regionen runt kostar 220 haha! Själv behövde jag inte betala på det tåget heller eftersom kärringen inte hann(Göteorg-Öxnered), dessuom trodde hon att jag var under 16 haha. På tåget från Öxnered till Åmål däremor, frågade konduktör-damen om jag var under 26 haha! 60 spänn behövde jag betala. Inte fy skam.




på återseende

Kommentarer
Postat av: jennifer

jag vet! :D ska bli såå mys :)
saknar däj mää! och jag kanske inte ha råd att pallra mig ner till dig :(

Postat av: Eve

Hejsan söt=) Vet du om hon den dära ska ge sig till känna någon gång??? pussar

2007-10-11 @ 21:34:09
Postat av: lisa

hallå eve sötsak:) antar att du menar bettan, har inte hört något från henne i princip...skulle vara kul om hon visade ett tecken på liv haha! har ringt, men det går inte fram signaler så hon har säkert nytt nummer och då är ju frågan varör hon inte skickat det?! snart kommer jag till Gbg och då ska du komma på inflyttningspartaj:D Köss

2007-10-11 @ 23:15:40
URL: http://lisajohannesson.blogg.se
Postat av: Eve

Jag har faktist slutat röka=)=) Jag pratade mem den dära på msn alldeles nyss faktist... men hon försvann utan å säga hej då... Men hon skrev att hon har en överaskning till mig... Frågade oxå när hon hade tänkt å komma hem... men det svarade hon inte på... Morr;)Självklart Kommer jag!!!! Det får man ju inte missa=)=) Lisa fisa flyttar till gbg...=) coolt=)=) kyss

2007-10-11 @ 23:29:13
Postat av: lisa

åh det var som fan! GRATTIS eller vad man säger:) Ah det får du göra, då blir det dunder och brak! jasså du, denne bettan, hon e allt klurig hon haha:) då räknar jag med att vi ses inom kort;) kyssar på dej

2007-10-12 @ 14:22:19
URL: http://lisajohannesson.blogg.se
Postat av: Eve

Jepp=)=) När blir det då??? Tror du att bettan kommer hem tills dess?? kyss

2007-10-16 @ 12:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback