djurrättsaktivister kommer hata mig!

Tiden är som ett hamsterhjul ta mig fan...det är redan tisdag!

Helgen gick gaalet fort, men mycket hann vi med ska ni veta...och mycket är det kvar.
Inredning är my cup of tea, lika så mitt Chai-the som jag blivit så illa beroende av.
Lägenheten kommer bli så jäkla bra! Jag kände mig hemma redan efter två dagar och
ville inte alls åka hem till Åmål igen, inte Jon heller...så vi drog ut på det in i det sista och
 var inte hemma förrän kissarna morrade där hemma av längtan.

IKEA! Det är en sak jag vill säga till Ingvar Kamprads anställda på Bäckebol.
Ni har lurat mig! När det var dags att välja madrasser till sängen, frågade jag för säkerhets
skull en tjej som jabbade där om det verkligen var i det nämnda fack och hylla som man
hämtade MEDELFASTA madrasser. Svaret  var JA, men när Jon, Alwar och Jocke hjälpts åt
med att sruva ihop sängstommen för att slutligen placera madrasserna i den, visdae det sig
att madrasserna inte var MEDELFASTA utan FASTA!!! Jag hade lika gärna kunnat sova direkt
på golvet, för så hårt var det!
Dagen därpå, Söndag alltså, ringde min kära Jon till IKEA för att tala om detta hemska och snällt
fråga om de kunde, eftersom de hänvisat oss fel, leverera rätt madrasser till oss, Men ICKE!
Det var inte deras problem minsann.
På grund av detta måste Jon lämna mig i Åmål till ödet, för att själv åka ner till göteborg och byta
dessa madrasser. Hulinga...ett fett hulinga på det. Jag vill ju också dit ju, men korvarna kallar och
jag måste jobba, tyvärr!

Idag var jag och Jon och hos Lilien och målade igen, endast för att pengar är gött! Idag fick jag dock
en liten bonus, nämligen en rävpäls haha! Jag ville inte ha den först  eftersom jag är strängt emot
äkta pälsar...men Jon det kåte jäveln lyckades ju övertyga mig om att det skulle följa med hem,
eftersom jag tydligen var så jäkla snygg i den, enligt både han och Lilien!
Bilder dyker upp inom kort skulle jag tro, om jag överlever djurrättsaktivisterna då förstås.
Det var fler som gillade den nya kamraten, Sally ville gärna tvätta dem stackars räven så jag fick
gömma den tillslut, den blev så blöt och äcklig haha! Lillemor var däremot lite skraj och trodde att
den fortfarande levde.
Imorrn ska vi måla igen om vädret tillåter och kanske kommer jga hem med ytterligare en socitets-
pryl. By the way är den köpt i Polen och kostade ca 2000 spänn, vilken i Sverige skulle kostat 6000-7000!
Stackars räv alltså, hade ju hellre sett den kraken vid livet, men nu är det som det är och jag kan inte
göra så mycket mer än att tacka och ta emot och därefter gömma i  garderoben.

Läste nyss en sjukt kul kommentar på ett annat pälsklätt blogginlägg:

"Jag har svårt att tro att nån kan bli arg för att jag använder ett djur som gick åt för 70 år sen."

När fan blev jag såhär rå förresten?

image196

Jag ska inte använda den, jag lovar!

kill me med en slö kniv





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback